Handboek Conversie en Customer Journey Mapping

Handboek Conversie en Customer Journey Mapping

Uitvoering
Paperback, kleur , 266 pagina's
ISBN
9789059409187
Gepubliceerd
2016
Serie
€ 34,99
niet meer leverbaar

Het online verleiden van bezoekers is een belangrijk onderdeel van online marketing. Het optimaliseren van conversie is een vak op zich geworden. Een vak dat zowel de marketeer als de online specialist onder de knie wil hebben. Inzicht in de klantreis, de Customer Journey, is daarbij onontbeerlijk. Daarom schreef Patrick Petersen het 'Handboek Conversie & Customer Journey Mapping'.

Het praktische 'Handboek Conversie & Customer Journey Mapping' (#HCC) is een management- en studieboek. Niet alleen theorie maar ook harde quick wins, cases en wetenschappelijke onderzoeken op gebied van online en het begrijpen van de moderne Customer Journey.

De praktische marketingmodellen worden daadwerkelijk ingezet bij conversieoptimalisatie in organisaties. In het HCC staat het optimaliseren van het bereik (Reach), de betrokkenheid van de doelgroep (Engage), activatie (Activate) en het omzetten naar resultaat (Nurture) centraal. De digitale aanvullingen, zoals cases, presentaties en video’s, de portal www.handboekconversie.nl en twittercare via @Conversieboek, benadrukken de toon van het boek: meer resultaat met online!

Auteur Patrick Petersen - bekend als @Onlinemarketeer op Twitter - is door bureau Meltwater verkozen tot de nummer 1 contentmarketeer van Nederland. Petersen is ervaren online marketeer, internationaal spreker, docent, blogger, vlogger en intensief contentcreator. Hij is bestsellerauteur van onder andere het Handboek Online Marketing en het Handboek ContentStrategie. Do you engage?

"Inmiddels vindt al meer dan de helft van het commerciële oriëntatieproces online plaats, zowel in b2b als b2c. Als u dat weet en u wilt leads genereren of gelijk harde omzet, bedenk dan één ding: de conversie kan altijd beter! Hoe? Dat leest u in dit boek." - Hans Molenaar, Directeur Beeckestijn Business School en Voorzitter Platform Innovatie in Marketing

Website: www.HandboekConversie.nl

Wis filter
  • Patrick Petersen

    Patrick Petersen

    Auteur spreker ondernemer en docent Patrick Petersen RDM MA MSc studeerde af op diverse eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties zoals Heijmans Hästens Somfy smart home Trendhopper holding T-Mobile Nederland...
    Petersen P

Handboek Conversie en Customer Journey Mapping

Dankwoord
Voorwoord
Introductie en gebruik van het boek
1
Conversie: de termen, de trends en definities
2
Consumentengedrag en de customer journey
3
REACH: conversieoptimalisatie van het bereik
4
ENGAGE: optimaliseer de online betrokkenheid
5
ACTIVATE: optimaliseer de conversie
6
NURTURE: optimaliseer online lead nurturing
7
Webanalytics: meten is weten
Begrippenlijst #HCC

Meer lezen? Op onze zustersite blog.computercreatief.nl publiceren wij en onze auteurs regelmatig interviews en artikelen met nuttige tips, trucs en andere lezenswaardigheden.

Bij Handboek Conversie en Customer Journey Mapping hebben wij de volgende aanvullende artikelen gevonden:


Results of blog query (this text will be replaced...)

Meer artikelen over conversie op ComputerCreatief.nl

Relevante blogs zoeken...