Thought leadership

Thought leadership

als succesfactor in een veranderende samenleving

Uitvoering
Flexcover, zwart-wit, 224 pagina's
ISBN
9789089656223
Gepubliceerd
2022
€ 29,99

Steeds meer bestuurders, leiders en (marketing)- communicatieprofessionals hebben thought leadership als speerpunt in hun strategische plannen staan. Maar wat houdt thought leadership eigenlijk in? En hoe kun je thought leadership ontwikkelen en daadwerkelijk in praktijk brengen? Dit is het eerste boek dat je een verfrissende kijk en concrete handvatten biedt om thought leadership in je eigen organisatie te ontwikkelen.

Een succesvolle thought leadership strategie valt of staat met het durven uitdragen van vernieuwend perspectief. Hoe ontwikkel je zo’n Novel Point of View? Hoe betrek je medewerkers en andere stakeholders daarbij? Hoe vertaal je je vernieuwende perspectief naar de praktijk en bouw je vertrouwen bij stakeholders rondom dat vernieuwende perspectief en de daarbij horende koers? En wat betekent dat voor leiderschap en communicatie?

Op bevlogen wijze en aan de hand van zes actuele thought leadership cases laten de auteurs zien hoe organisaties dit op succesvolle wijze kunnen doen. Zo geven de auteurs een kijkje in de keuken van Bernhoven, het ziekenhuis dat vanuit het vernieuwende perspectief ‘Betere zorg, door minder zorg’ hun complete zorgmodel op succesvolle wijze kantelde en patiënten en stakeholders hier op inspirerende wijze bij betrok. En ze laten zien hoe het Deense energiebedrijf Ørsted, Philips, Unilever, woningcorporatie Sint Trudo en parktheater Eindhoven voor een alternatieve koers kozen door te vertrekken vanuit vernieuwende zienswijzen en die vertaalden naar concreet gedrag en resultaat.

Ben jij die bestuurder, leider of (marketing)communicatieprofessional die thought leadership op de strategische agenda heeft staan? Dan is dit jouw handboek om die strategie en positionering vorm te geven.

Wis filter
  • Mignon van Halderen

    Mignon van Halderen

    Mignon van Halderen heeft de afgelopen vijftien jaar thought leadership inhoudelijk op de kaart gezet. Zij richtte onder andere het lectoraat Thought Leadership aan de Fontys School of Business in Eindhoven op en is sinds 2021 partner bij de Reputatiegroep....
    - -
  • Brandon Martens

    Brandon Martens

    Brandon Martens heeft zich de afgelopen zeven jaar verdiept in thought leadership. Als lectoraatslid van het eerste uur droeg hij bij aan de inhoudelijke ontwikkeling van thought leadership voor de beroepspraktijk. Brandon is sinds 2021 adviseur bij de...
    - -

Thought leadership

Inleiding
1
Transformaties en paradigmashifts
Bernhoven: betere zorg door minder zorg
2
De kracht van een novel point of view
Parktheather eindhoven: raak elkaar
3
Hoe ontwikkel je een novel point of view
Ørsted: de 85/15-visie
Philips: thought leadership in healthcare
4
Vernieuwende koers vanuit je novel point of view
Sint trudo: de transformatie van strijp-s
5
Impact, blik vooruit en praktische handvatten
Unilever: een simultaan schaakspel
Relevante begrippen
Woord van dank
Over de auteurs
Geraadpleegde literatuur