Verbeter je reputatie door communicatie

Verbeter je reputatie door communicatie

Crisiscommunicatie: je kunt er maar beter op voorbereid zijn

Uitvoering
Boek, 160 pagina's
ISBN
9789089655615
Verwacht op
22 december 2021
€ 24,99
nog niet leverbaar

Je bedrijf loopt lekker, de omzet stijgt. Geen wolkje aan de lucht. En dan ineens overvalt een crisis je en staat de reputatie van je organisatie op het spel. Zo’n crisis kan allerlei oorzaken hebben. Een productiefout, bedrijfsongeval, covid-19, fraude of een boze ex-werknemer die jouw organisatie iets aan wil doen. Wat het ook is, je moet ermee dealen.

Geen enkele organisatie zit te wachten op dit soort problemen. Toch is een crisis ook een kans om te laten zien wat je waard bent. Als je dat goed doet, zal je reputatie er niet onder lijden en kun je er zelfs sterker uitkomen.

Als het om crisismanagement gaat, is een goede voorbereiding het halve werk. Maar helaas komen veel bedrijven daar te laat achter en dan is het lastig om negatieve publiciteit om te buigen in positief nieuws. Crisis klinkt als een ver-van-je-bed-show, maar is dat natuurlijk niet. Want overal waar gewerkt wordt, ontstaan vroeg of laat problemen. Zorg dus dat je weet wat je te

doen staat als het zover is.

  • Lees hoe je je reputatie verbetert en je de organisatie

voorbereidt op een eventuele crisis.

  • Leer hoe je reputatieschade beperkt aan de hand van

praktijkcases, fictieve voorbeelden en theorie.

  • Zo kom je elke mediastorm te boven en kun je een
  • Er is geen aanvullende informatie beschikbaar
Wis filter
  • Maureen Veurman

    Maureen Veurman is expert op het gebied van communicatie media en reputatie en gespecialiseerd in crisiscommunicatie. Ze geeft advies op het gebied van (strategische) communicatie en persvoorlichting. Met haar bedrijf UP leert zij organisaties open eerlijk...
    - -