Wending naar welzijn in werk
Wending naar welzijn in werk gaat in op de manier waarop vier bedrijven hun commitment aan het welzijn en de bloei van de medewerkers invullen. Het betreft middelgrote ondernemingen: Koninklijke Auping, Koninklijke Van Wijhe Verf, Royal Lemkes en Viisi. Drie van hen bestaan al meer dan honderd jaar. Viisi ontstond in 2011 als gevolg van een management buy-out. De bedrijven hebben weinig met elkaar gemeen, behalve dan dat zij prioriteit geven aan het welzijn van hun medewerkers.
De auteurs, Harry Hummels en Wieteke Conen, zetten uiteen hoe die bedrijven daar invulling aan geven, hoe ze luisteren naar hun medewerkers, horen wat zij zeggen en daar actief op inspelen. Vervolgens vergelijken Hummels en Conen de lessen uit die vier bedrijven. Na de introductie van het begrip ‘agape’ leggen ze uit wat zij verstaan onder het welzijn en de bloei van medewerkers, wat resulteert in een welzijnsweb. Dit web bestaat uit zes dimensies die aangeven op welke wijze de onderneming medewerkers in staat stelt zich als persoon – met eigen behoeften, belangen, waarden, wensen en idealen – te manifesteren en tegelijkertijd bij te dragen aan de missie van het bedrijf.
Meer weten over Algemeen Management? Er is meer! Op ons blog blog.vanduurenmanagement.nl publiceren wij en onze auteurs regelmatig interviews en artikelen met ervaringen, expertise en best practices om jou te helpen groeien als professional.
Deze artikelen gaan net als Wending naar welzijn in werk over Algemeen Management en vind je misschien ook interessant.
Meer artikelen over op blog.vanduurenmanagement.nl
Relevante blogs zoeken...